vineri, 14 mai 2010

viitorul sună gol

M-am săturat de ţărişoara asta de nu mai pot să stau în ea. Vreau frumos şi vreau linişte. A început să-mi fie groază să mă mai uit la ştiri, să aflu că idioţii din Parlament şi Guvern au votat/ elaborează nu ştiu ce altă lege care să ne aducă în pragul disperării şi încă un pic peste. M-am săturat să o văd pe mama cum vine acasă cu o sacoşă din Mega şi când se uită pe bon nu înţelege pe ce a dat un milion. M-am săturat de ipocrizie, de un conducător al statului care ne înjură direct în faţă, m-am săturat de marii afacerişti-politicieni români care nu ştiu să facă altceva decât să-şi apere interesele, mi-e silă de prostia şi ignoranţa oamenilor din jurul meu, mi-e scârbă de faptul că îi lăsăm să ne desfiinţeze orice brumă de libertate şi de demnitate.
Am aproape 19 ani, iubesc România deoarece e singura ţară în care mă simt pulsând şi e acasă, dar îmi doresc un potop drăguţ peste toată clasa politică. Vreau să vine detoxifierea în statul ăsta, vreau să inventeze Raid un spray contra prostiei, tupeului şi nesimţirii. Vreau ca ţara asta să fie aşa cum poate să fie: cu o economie înfloritoare (oameni care să se ocupe de asta există, dar nu sunt acolo unde trebuie), cu oameni civilizaţi (aici chiar ne-a lovit tranziţia prost calculată), cu o natură uimitoare şi cu un turism pe măsură, într-un hotel de 4 stele cu preţuri decente, cu 1 Mai-uri sărbătorite în Grădina Botanică sau în afara oraşului, dar fără noul brand „mici&bere”, cu ştiri de la ora 17 care să nu îţi provoace un atac de cord (pentru asta există filmele horror, dar acolo măcar ştii că e ficţiune) şi tot aşa. Se poate! Eu visez România asta, eu visez să pot să-mi las copilul în oraş fără să îmi fie frică de faptul că i se poate întâmpla orice. Eu visez la o clasă politică umană, care măcar dacă mă taxează să îmi ofere condiţii de trai bune. Îmi doresc spitale cu aparatură performantă, nu cea din secolul trecut, spitale fără igrasie, fără asistente care nu îţi vorbesc frumos decât dacă le bagi 10 lei în buzunar.
Nu este normal. Nu este normal să te simţi hăituit în propria ta ţară.
Şi mă doare înfiorător să ştiu că nu se va schimba nimic. Nu fără o nouă revoluţie, nu fără o ieşire în stradă şi o răsturnare a situaţiei. Dar poate că nici atunci. Mâinile lor murdare sunt pretutindeni. Partea bună, singura de altfel, este că ei sunt mai puţini decât cele câteva milioane de români cărora chiar le pasă. Nouă de pasă de vieţile noastre, ne pasă de viitor şi vrem să putem respira în propria noastră ţară!
Ce mi-aş dori ca această criză prelungită în care ne-a adus Guvernul Boc (trosc-pleosc-buf!) să se manifeste numai în conturile politicienilor care au profitat întotdeauna de pe seama electoratului numai pentru a avea satisfacţia de a-i vedea ajunşi în stadiul nostru. Nu pentru mult timp, dar vreau să vadă şi ei cum este să îţi priveşti viitorul în faţă şi să vezi negru de cenuşă.

5 comentarii:

Unknown spunea...

subscriu din toata inima!!!

Mihai Sorohan spunea...

Eu zic sa te muti in Lituania. Am auzit ca unii romani o duc bine pe acolo.
:D

fata cu floarea din vioara spunea...

Mihai, s-ar putea sa o fac. Daca nu Lituania, atunci orice alta tara. Au loc pe acolo pentru poeti mediocri?
Si inca ceva ca sa te fac nitel mandru de mine: am intrat la Drept.
Te imbratisez, Sabina

Sorina spunea...

Te-am gasit din intamplare, dar ma bucur ca, in ciuda varstei tale, gandesti asa. E o gandire sanatoasa. Si ai dreptate.
Voi, cei tineri, mai puteti salva ceva. Cei ca noi nu mai pot decat sa va sprijine. Sa va sprijine invatandu-va sa credeti in idealurile voaste, sa va pastrati curatenia sufleteasca si puterea de a iubi. Noi nu mai putem fi in prima linie, pentru asta sunteti voi mai puternici. Intariti-va si mergeti pe drumul sufletului vostru! Invatati sa aveti puterea si curajul de a propovadui iubirea si cutezanta. Calcati fara mila in picioare gunoaiele. Altfel nu veti scapa de ele. Va va trebui putere si curaj. Dar le veti avea nereu, atata timp cat credeti in visurile voastre.
O viata fericita sa ai!
Cu drag si o imbratisare de la o mama...Si felicitari pentru intrarea la facultate :-)

fata cu floarea din vioara spunea...

Sorina, multumesc pentru gandurile bune si pentru increderea pe care mi-o acorzi intr-o eventuala schimbare. Imi doresc asta din toata inima, deoarece aici mi-am creat o viata pe care nu o voi putea parasi usor in cazul in care, mai tarziu, m-as hotari sa plec din tara.
Totusi, spuneai ca cei trecuti de prima tinerete nu se mai pot afla in prima linie. Aici ma tem ca gresesti. Nu conteaza frontul, conteaza doar simplul fapt de a incerca sa aduci o schimbare in bine. Cunosc oameni trecuti de 30 de ani (si mai bine), pe care ii admir si ii respect, care duc mici batalii de constientizare a problemelor in incercarea de a-i face pe cei din jur sa inteleaga situatiile cu care ne confruntam. Si asta nu numai cu referire la politica (mi-e teama ca in sectorul asta nu vom avea mari sanse de reusita decat cu o alta revolutie), dar probleme din social, din viata noastra asa cum e ea. Voiam doar sa spun ca se poate, daca exista dorinta.
O zi faina si sper sa ne mai citim!
Cu acelasi drag, Sabina