marți, 17 iunie 2008

lemn

Lemn. Toata fiinta ta este prefacuta in lemn. Incerc sa te ating, dar pana cand degetele mele intinse ajung la obrazul tau, te evapori. Ma trezesc tremurand. Ma dau jos din pat si aprind lumina care imi inunda camera precum imaginea unui amant in doliu. Stiu ca, in acest moment, tu te-ai trezit dintr-un vis cutremurator in care dispari inainte ca mana mea intinsa sa te atinga. Aprinzi lumina. Te asezi din nou in pat si te gandesti la moarte. Iti imaginezi cum ar fi fara mine si alungi imaginea asta din minte inainte ca ea sa te poata consuma precum flacara mistuieste o lumanare in biserica. Iei o carte la intamplare de pe raft. "O iubeam". O arunci nervos si neglijent pe noptiera. Incerci sa iti controlezi miscarile si imi formezi numarul de telefon. Raspund si stam in tacere amandoi, deoarece visul coboara tot mai mult asupra noastra. Imi ceri sa vin la tine.
Sun la usa si te gasesc purtandu-ti fiinta in brate, iar buzele tale cauta cuvinte sa ma intampine. Te sarut, incercand sa sterg amintirea asta nefasta cu iubire si dorinta in miezul noptii. Te privesc si te gasesc schimbat. Ochii tai deseneaza greieri in intuneric. Inchizi usa. Ma intrebi daca vreau o cafea si o primesc, dorind ca asta sa altereze unele consecinte. Clinchetul ibricului de alama. Oftatul tau. Lumina din mine. Totul pastreaza amprenta visului. Merg in bucatarie si te cuprind cu tot sufletul in brate. Te intorci, imi privesti chipul obosit si imi saruti mainile. Te adun in mine, filtrand greselile ivite intre noi.
Geamul e deschis. Un fluture intra in camera. Ii urmarim zborul si incercam sa deslusim propriile noastre vieti in el. Iti aprinzi o tigara. Ma privesti indemnandu-ma sa zambesc. Surad. Mai mult nu pot. Imi beau cafeaua, iar tu te asezi pe scaun. Iti urmez exemplul. Noaptea coboara peste noi si te vad zambind, urmarind fluturele. Termin cafeaua, ma ridic si ma duc in dormitor. Hainele formeaza un morman pe podea si te astept sub patura. Un insomniac asculta melodii de jazz in surdina. Tu intarzii. Tu te transformi cu toata fiinta in lemn. Lemn.

Niciun comentariu: